Bij het opzetten van een advertentie in Google wil je het maximale resultaat behalen. Door continu bezig te blijven met het optimaliseren van je campagnes kun je op een slimme manier meer resultaten behalen. Advertentie-extensies helpen je daarbij. Maar wat houden deze extensies precies in? En hoe maak je er gebruik van? Gezien dit een onmisbaar aspect is binnen je advertentie, vertellen we je hier graag meer over.
Wat zijn extenties?
Met de inzet van extensies is het mogelijk om meer informatie aan je Google advertentie toe te voegen. Denk daarbij aan het benoemen van informatie over je product, prijs of bedrijf. Door het toevoegen van deze informatie geef je Google de mogelijkheid om de extensies te vertonen aan gebruikers. Hier kun je als bedrijf je voordeel meer doen. Er zijn verschillende soorten extensies waaronder:
- Sitelink extensies
- Highlight extensies
- Extensies voor website informatie
- Prijsextensies
- Oproepextensie
- Leadformulierextensie
- Locatie-extensie en locatie-extensie voor partners
- App-extensie
- Promotie-extensie
Waarom gebruik maken van extensies?
Het voordeel van het toevoegen van extensies is dat je meer meer kan laten zien aan de gebruikers van Google. Door het slim gebruik maken van deze extensies kun je bezoekers trekken door je te onderscheiden met de toegevoegde informatie. Daarnaast kan dit een positief effect geven op de CTR. Dit is het aantal klikken dat je genereerd uit het aantal vertoningen van je advertentie. Hoe meer mensen op jouw advertentie klikken, des te hoger de kwaliteitsscore wordt wat uiteindelijk kan leiden tot een goedkopere CPC (cost per click).
Welke type extensies zijn het meest belangrijk?
Er zijn een hele hoop extensies beschikbaar in Google Ads. Wij nemen je graag mee in een van de belangrijkste extensies die noodzakelijk zijn om toe te voegen.
Sitelink extensies
Een van de meestgebruikte extensie is sitelinks. Sitelinks bieden de mogelijkheid om extra links toe te voegen onder de advertentie. Deze links verwijzen naar bepaalde pagina’s op je website. Op die manier kun je relevante links toevoegen en de kans op klikken verhogen. Daarnaast zorgen sitelinks extenties ervoor dat je advertentie meer ruimte in beslag neemt. Het voordeel hiervan is dat de zoekresultaten van je concurrentie naar beneden worden geschoven.
Highlight extensies
Met highlight extensies kun je aangeven wat jouw product, dienst of bedrijf uniek maakt. We spreken hier van USP’s of UBR’s als ‘Gratis verzending’, ‘Garantie’ of ‘Laagste prijs’. Dit zijn voordelen die je zichtbaar kunt maken voor je potentiële bezoeker om zo de kans op een klik te verhogen. De highlight extensies worden weergegeven in een stukje tekst van maximaal 25 tekens.
Extensies voor website-informatie
Met de extensies voor website-informatie kun je specifieke informatie over je product of dienst onder de aandacht brengen. Dit doe je aan de hand van een categorie. Denk daarbij aan het toevoegen van bepaalde typen, services, modellen en merken.
Hoe optimaliseer je de extensies?
Belangrijk is dat je de advertenties blijft optimaliseren. Dit geldt dus ook voor de optimalisatie van extensies. In Google Ads is het mogelijke om de prestaties van je extensies in te zien (Advertentie > Extensies). Zorg ervoor dat je de effectiviteit van de gebruikte extensies meet en eventueel aanpassingen doet. Zo blijf je continu optimaliseren om uiteindelijk het maximale rendement uit je advertentie te halen. Een expert op het gebied van Google Ads kan jou hierover advies geven. Google Ads uitbesteden is een goede optie om slimme campagnes op te zetten met een specialist.