Wie goed vindbaar wilt zijn en zich wilt onderscheiden van de concurrentie in de zoekresultaten maakt gebruikt van rich snippets. Door middel van structured dat is het mogelijk om jouw content te verrijken. Een van die manieren is het gebruik van een FAQ. Wij leggen uit waarom de inzet van FAQ rich snippets zijn belangrijk zijn.
Wat zijn FAQ rich snippets?
FAQ’s, we kennen ze allemaal wel. Een aantal vragen met een bijpassend antwoord. FAQ rich snippets zijn vragen die je door middel van structured data kan toevoegen aan jouw resultaten. Dit is niet alleen beter zichtbaar in de SERP van Google, maar het zorgt er ook voor dat je meer informatie over je website bij Google laat indexeren. Zo kan Google jouw resultaten meer zichtbaarheid en verkeer geven door dit te plaatsen tussen de zoekresultaten. Het verschil in de zoekresultaten wordt hieronder toegelicht.
Dit zijn de normale zoekresultaten zonder een rich snippet:
Dit zijn de zoekresultaten met een rich snippet:
Zoals je kunt nemen de zoekresultaten met een rich snippets meer ruimte in door de vragen en antwoorden. Dit zorgt ervoor dat je jouw concurrentie meer naar beneden drukt en de kans op klikken naar jouw website verhoogd.
De nieuwe update
Eerder was het mogelijk om meerdere FAQ rich snippets te laten vertonen in de zoekresultaten van Google. Zo zag je dat er ongeveer 4 vragen en antwoorden werden vertoond. Dit heeft Google inmiddels aangepast naar maximaal twee vragen en antwoorden per zoekresultaat. Dit zorgt er natuurlijk voor dat rich snippets minder dominant zullen zijn in de zoekresultaten. Echter is het nog steeds van belang om hier gebruik van te maken wil je de kans op klikken naar je website verhogen. Rich snippets zorgen er namelijk ook voor de dat je je kunt onderscheiden van je concurrentie met je zoekresultaat.
Vond je dit een interessant artikel en wil jij ook aan de slag gaan met FAQ rich snippets? Neem dan contact met ons op!