Hoe je jouw concurrenten kunt verslaan met Google Ads

Hoe je jouw concurrenten kunt verslaan met Google Ads

Als ondernemer is het belangrijk om op te vallen tussen alle concurrentie. Zoals we allemaal weten, is Google de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Google Ads is daarom een belangrijk onderdeel van de marketingmix geworden. Het kan echter lastig zijn om op te vallen in de zee van advertenties en concurrenten. Maar met de juiste strategie kan je toch jouw concurrenten verslaan. In dit artikel geven wij je tips om de concurrenten te verslaan met Google Ads.

Focus op de juiste zoekwoorden

Een veel voorkomende fout is om te sturen op te veel zoekwoorden. Dit kan zorgen voor verspilde kosten en een slechte kwaliteit van de leads. Het is daarom belangrijk om je te richten op de juiste zoekwoorden. Als Google Ads bureau maken we gebruik van de zoekwoordenplanner van Google Ads en SEMrush om zoekwoorden te vinden die relevant zijn voor jouw bedrijf en die een hoog zoekvolume hebben. Zo vergroot je de kans dat mensen jouw advertentie zien en erop klikken.

Ken de zoekwoorden van je concurrenten

Als je de zoekwoorden van je concurrenten kent, kun je gericht adverteren en hen overtreffen. Maar hoe ontdek je hun zoekwoorden? Ook hiervoor zijn ook de ‘Keyword Planner’ van Google Ads en SEMrush handige tools. Voer de website van je concurrent in en je ziet meteen welke zoekwoorden zij gebruiken.

Gebruik negatieve zoekwoorden

Naast het selecteren van de juiste zoekwoorden waarop je wilt adverteren, is het net zo belangrijk om woorden uit te sluiten die niet relevant zijn voor jouw bedrijf of product. Dit zorgt ervoor dat je advertenties niet getoond worden bij zoekopdrachten die niet relevant zijn voor jou. Gebruik daarom negatieve zoekwoorden om je campagnes te optimaliseren.

Maak gebruik van advertentie-extensies

Advertentie-extensies zijn extra informatie die getoond wordt naast je advertentie en die je meer ruimte en zichtbaarheid geven. Zo kun je ervoor kiezen om je adresgegevens, telefoonnummer en reviews te tonen. Door relevantie informatie te tonen, zul je eerder opvallen dan je concurrenten.

Maak een onweerstaanbare advertentie

De advertentie moet eruit springen tussen alle concurrentie. Zorg er daarom voor dat de advertentie onweerstaanbaar is. Gebruik aantrekkelijke koppen, vermeld de voordelen die jouw product of dienst biedt en voeg een call-to-action toe. Zorg er ook voor dat de advertentie relevant is voor de zoekopdracht van de gebruiker.

Target de juiste doelgroep

Het is belangrijk om een specifieke doelgroep te targeten. Dit kan op basis van locatie, demografie en interesses. Door de juiste doelgroep te targeten, kan je de relevantie van de advertentie verhogen en de kosten per klik verlagen. Zoek ook uit welke websites jouw doelgroep bezoekt en maak gebruik van het Google Display Netwerk om advertenties op die websites te plaatsen.

Zorg voor een goede landingspagina

Als mensen doorklikken op jouw advertentie, moeten ze terechtkomen op een relevante landingspagina. Het is belangrijk dat de landingspagina aansluit op de belofte en intentie van de bezoeker. Daarnaast moet de advertentie makkelijk leesbaar zijn. Voeg voldoende informatie toe, voeg een call-to-action toe en zorg voor een goede gebruikerservaring.

Analyseer en optimaliseer

Het is belangrijk om de prestaties van de advertentie regelmatig te analyseren. Zo kan je zien welke zoekwoorden, doelgroepen, advertenties en landingspagina’s het beste presteren. Maak gebruik van A/B-testen om te zien welke advertentie het beste werkt. Optimaliseer de campagne op basis van de resultaten om de prestaties te verbeteren.

Versla jouw concurrenten met effectieve campagnes

Met deze tips kan je jouw concurrenten verslaan met Google Ads. Zorg voor de juiste zoekwoorden, maak een onweerstaanbare advertentie, target de juiste doelgroep, zorg voor een goede landingspagina en analyseer en optimaliseer de campagne. Op deze manier kan jouw advertentie opvallen tussen de concurrentie en kan je meer leads en klanten binnenhalen. Wil je aan de slag gaan met effectieve Google Ads campagnes voor meer groei binnen je bedrijf? Als online marketing bureau uit Nijmegen houden wij ons dagelijkse bezig met Google Ads campagnes. Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. We maken graag kennis!

Deel deze Coo Digital blog op social media

Meld je aan voor meer nieuws

Ontvang handige online marketing tips

Gerelateerde artikelen en onderwerpen

Wat zijn Google CSS partners?
Blog

Wat zijn Google CSS partners?

Voor e-commercebedrijven het belangrijk om je Google Ads campagnes zo goed mogelijk te laten presteren. Het gebruik van Google CSS partners kan daaraan bijdragen. Maar

Zoekwoord kannibalisatie voorkomen: hoe doe ik dat?
Blog

Zoekwoord kannibalisatie voorkomen: hoe doe ik dat?

Een probleem dat we vaker voorbij zien komen op websites is zoekwoord kannibalisatie. Zoekwoord kannibalisatie kan je SEO-strategie schaden en je rangschikking in zoekmachines negatief

Thijme van Brakel

Thijme van Brakel

Online marketeer

Jouw merk laten groeien?

Stuur ons een berichtje en blijf op de hoogte

online marketing bureau nijmegen