Om je SEO website te verbeteren in Google is een aantal criteria van belang. Aan alleen een website heb je niks. Door het schrijven van SEO via de volgende eenvoudige stappen kan jouw website meer bezoekers genereren. Deze stappen zijn snel en gemakkelijk toe te passen op jouw website. Om het maximale uit je SEO te halen adviseren wij SEO uibesteden. Een specialist helpt je bij het vindbaar maken van je website om daar op lange termijn van te profiteren.
1. Bepaal je zoekterm
Allereerst is het belangrijk om het zoekwoord vast te stellen waar jij op gevonden wilt worden. Dit noemen we ook wel de focuszoekterm. Check vervolgens via Ubersuggest of Ahrefs wat het zoekvolume van deze zoekterm is. Naast het zoekvolume kijk je naar de concurrentie van het zoekwoord. Hoe meer concurrentie, hoe moeilijker jij kan scoren in de Google ranking.
2. Bepaal subzoektermen
Nadat je de focuszoekterm hebt bepaald ga je opzoek naar subzoektermen. Gebruik hierbij synoniemen en zoekwoorden over het hoofdonderwerp (je focuszoekterm) dat je gaat schrijven. Je schrijft de tekst namelijk niet voor één zoekterm. Schrijf je bijvoorbeeld over het zoekwoord ‘Fiets maken’, gebruik dan ook termen als ‘Fiets repareren’ en ‘Fiets herstellen’.
3. Bepaal onderliggende vragen
Door het achterhalen van onderliggende vragen kan jij je website beter vindbaar maken. Door middel van de tool Answer the Public kan je specifieke vragen achterhalen waar gebruikers op zoeken in Google. Ook hierbij draait het om vragen die te maken hebben met je focuszoekterm. Gebruik de onderliggende vragen in je tekst die relevant zijn voor het onderwerp waarover je gaat schrijven.
4. Analyseer concurrentie
Wil jij je SEO website verbeteren ten opzichte van je concurrenten? Typ in Google het focuszoekwoord en pik ongeveer 5 concurrenten uit die op dit zoekwoord scoren. Vervolgens ga je de volgende aspecten analyseren:
- Onderzoek welke om welke vorm van content het gaat
- Hoeveel woorden de concurrent heeft gebruikt in de tekst
- Kijk naar het soort pagina (landingspagina/blog/productpagina)
- De frequentie waarin het zoekwoord wordt gebruikt
- Subzoektermen en synoniemen die voorkomen op de pagina
Tip: maak gebruik van de Chrome Extensie Keyword Surfer om jouw concurrentie te analyseren.
5. Maak een pagina structuur
Nadat je de analyses hebt uitgevoerd kan je een structuur gaan opmaken. Dit doe je door de volgende stappen te volgen:
- Gebruik je focuszoekterm in de tital (H1 + paginatitel)
- Hetzelfde paginatype als je concurrent
- Vergelijkbare content als de concurrentie
- Minimaal dezelfde lengte als je de concurrentie
- Verwerk de zoektermen en vragen allemaal op dezelfde pagina
Online vindbaar voor de lange termijn?
SEO een uistekende manier om op lange termijn een sterke positie te veroveren in Google. Wij als digital marketing bureau uit Nijmegen bieden je graag de juiste handvatten. Wil je nou meer weten over hoe je het maximale uit je SEO kan halen? Stuur ons een berichtje of neem direct contact op via 024 – 234 0204