Of je nu een blogger bent, een website-eigenaar of een marketeer die geïnteresseerd is in het vergroten van de online aanwezigheid van je bedrijf, je weet dat content een van de belangrijkste factoren is voor een succesvolle SEO strategie. Het is een manier om je merk te tonen en te communiceren met je doelgroep. Maar, wat doe je wanneer jouw content oud en verouderd wordt? Het updaten van je bestaande content is net zo belangrijk en zelfs noodzakelijker dan het creëren van nieuwe inhoud. In dit artikel lees je waarom het updaten van jouw bestaande content deel uitmaakt van een effectieve contentstrategie zodat je website nauwkeurig, relevant en up-to-date blijft.
Verbeter de SEO-prestaties
Zoekmachines zoals Google waarderen hoge kwaliteit en relevante inhoud. Ze zijn gericht op een positieve gebruikservaring, en zullen daarom eerder ten goede komen aan websites met actuele inhoud. Door regelmatig jouw website bij te werken, kan het de algehele zoekmachine ranking van jouw site ten goede komen. Met andere woorden, door de inhoud van jouw website consistent up-to-date te houden, vergroot je de kans dat je gevonden word in zoekopdrachten en dat mensen vaker terugkeren. Als SEO bureau in Nijmegen en omgeving weten we hoe belangrijk het is om content up-to-date te houden. Om die reden houden wij ons daar ook maandelijks mee bezig.
Houd de informatie nauwkeurig
Het is belangrijk om de informatie op jouw website nauwkeurig te houden. Niets is zo frustrerend voor bezoekers als verouderde informatie of verouderde openingsuren, prijzen etc. Dit kan leiden tot een slechte reputatie en verlies van klanten. Zorg ervoor dat je alle data en informatie op jouw website up-to-date houdt en dat er alles aan gedaan wordt om deze informatie te verbeteren voor bezoekers. Het updaten van je content kan daarbij helpen.
Maak content waardevoller
Het bijhouden van je website-content is essentieel om jouw bedrijf en merk up-to-date te houden. Door de content van jouw website regelmatig bij te werken en nieuwe content toe te voegen, wekt dit de indruk dat je bedrijf actueel is en meegaat met de wereld. Dit verbetert niet alleen de reputatie van je bedrijf, maar het kan ook leiden tot meer doelgericht verkeer naar jouw site.
Vermijd dubbele content
Dubbele content is een probleem dat vaak voorkomt als je websitepagina’s aan elkaar zijn gekoppeld. Dit kan leiden tot een lagere positie in zoekmachines, omdat deze pagina’s als spam worden beschouwd. Zorg er dus voor dat de vrijgegeven content altijd origineel en up-to-date is.
Betrek je publiek
Je kunt ook jouw publiek betrekken bij het bijwerken van de website. Door bijvoorbeeld enquêtes naar klanten te sturen, weet je of er nog belangrijke informatie of verhalen die ontbreken op jouw website. Zo kan je jouw klanten informeren dat je site verbeterd is en dat zij met de verzoeken van klanten rekening houden.
Sterke content met periodieke updates
Het bijwerken van jouw website-content moet een regelmatig proces zijn. Een website die up-to-date is helpt bij het verbeteren van SEO-prestaties, creëert waardevollere content, en laat zien dat het bedrijf up-to-date is met de laatste veranderingen in de online wereld. Bovendien zorgt updaten van de content er voor dat de informatie op jouw website correct en nauwkeurig blijft en dat jouw publiek zich meer betrokken voelt. Regelmatig updaten van de inhoud van jouw website is dus een must om je merk of bedrijf op de kaart te zetten en te houden. Plan daarom een vast moment in om je website-content te updaten, en haal het maximum uit jouw website! Heb je hulp nodig bij de het updaten en optimaliseren van je content om meer impact te maken met je online marketing strategie. Dan staan wij als online marketing bureau uit Nijmegen klaar om je helpen.