Een succesvolle contentstrategie
Organische posities winst
In 2019 is Jeroen Haverkamp gestart met Jezelfvertrouwen. Jeroen is al sinds 2012 actief beroepsmatig aan het coachen. Dit deed hij voorheen alleen bij zakelijke klanten. Het initiatief van Jezelfvertrouwen is gericht op het coachen van particulieren, met als doel hen te helpen van hun onzekerheid af te komen. Hij leert mensen stappen maken richting moed, lef, regie nemen en creatief worden.
Dit project in het kort
- Wireframing UX
- SEO structuur
- Visual design
- Branding
Het proces
Mooie dingen maken doe we met elkaar. Co-creatie noemen we dat. Vandaar ook de naam Coo Digital. We werkten dan ook nauw samen met de eigenaar van Jezelfvertrouwen. We begonnen met een aantal brainstormsessies om hun online strategie te bepalen.
Daarna verdeelden we het project in verschillende stappen. Die doorliepen we steeds samen met de klant.
Concepten uitdenken
Design ontwerpen
Content creëren
Code schrijven
Launch
De uitdaging
De vraag vanuit Jezelfvertrouwen was om strategisch mee te denken in de online marketing uitingen, structuur aan de brengen in de marketing activiteiten en inzicht geven in online prestaties. Met als doel meer online zichtbaarheid te creëren. Omdat Jezelfvertrouwen een voor hen vrij nieuwe markt wilde aanboren, was de uitdaging om online onder de aandacht te komen bij de doelgroep.
De aanpak
We zijn begonnen met een onderzoek in de markt. Hier bleken veel kansen te liggen. Om de online vindbaarheid van Jezelfvertrouwen te vegroten zijn we begonnen met het analyseren van de website, want zoals we vaker zeggen: meten = weten! Met de website analyse zijn we tot nieuwe inzichten gekomen. Dit heeft geleid tot aanpassingen in de structuur en het design, om de doelgroep zo goed mogelijk aan te spreken.
Voor meer online resultaat hebben gebruik gemaakt van een contentstrategie, waarbij we Jezelfvertrouwen via verschillende kanalen onder de aandacht hebben gebracht. Door middel van de juiste content hebben we meer relevante bezoekers op de website gekregen. Hiervoor is een zoekwoordenanalyse uitgevoerd. Om ervoor te zorgen dat bezoekers ook daadwerkelijk actie gingen ondernemen, hebben we conversie optimalisaite technieken toegepast op verschillende pagina’s.
Het resultaat
Met de slimme inzet van verschillende marketingmiddelen hebben we voor Jezelfvertrouwen in een paar maanden mooie resultaten behaald. Zo hebben we in 6 maanden tijd een organische groei gerealiseerd met 86% aan nieuwe bezoekers op de de website. Dit heeft er toe geleid dat er meer conversie is behaald op de website. Door de middel van succesvolle SEO, Social media campagnes en conversie optimalisaie heeft Jezelfvertrouwen meer online zichtbaarheid en resultaat behaald.
- 86% stijging nieuwe bezoekers
- 66 posities winst
Wat anderen klanten zeggen
Deveron Meijer – 123InstallatieMaterialen
Zonder Coo Digital was mijn website marketing technisch nooit zo goed uit de voeten gekomen als dat het nu doet. Ik ervaar een fijne samenwerking met goede communicatie, geduld en betrokkenheid. Echt een aanrader dus!
Jeroen Haverkamp – Jezelfvertrouwen
Coo Digital, heeft me enorm geholpen mijn website stevig neer te zetten en vindbaar te maken. SEO, backlinks, bloggen. Thijme was zeer gedreven en resultaatgericht, wat ons zeker op voorsprong heeft gezet
Frank Rippen – Insomnia Events
Door Coo Digital mijn site laten ontwikkelen, een meer meelevende en meedenkende ontwikkelaar ga je niet vinden. Iemand die vrijwel altijd voor je klaar staat met advies of het doorvoeren van je gewenste aanpassingen. Met een woord een enorme aanrader op elke vlak.